International Primary Curriculum
Als team hebben we gezocht naar een onderwijsvorm die aansloot bij onze visie en voorwaarden voor onderwijs. Belangrijk daarbij is voor ons dat de kinderen steeds meer verantwoordelijk worden voor hun eigen leerproces. Dit kan onder andere door ze eigen doelen te leren stellen en kinderen te leren reflecteren op hun eigen werk. Ook vinden we het belangrijk dat de kinderen niet alleen kennis eigen maken, maar dat ze ook vaardigheden leren en inzichten verwerven. De rol van de leerkracht zal daardoor steeds meer veranderen van alleen kennisoverdrager naar een coachende leerkracht. Op basis van deze visie zijn we gaan werken met IPC (International Primary Curriculum). We volgen daarbij een tweejarig scholingstraject waarbij in wordt gegaan op onder andere het stellen van leerdoelen met de kinderen, reflecteren en het houden van leergesprekken. Bij IPC worden alle vakken (o.a. wereldoriëntatie en culturele vakken) behalve taal en rekenen geïntegreerd aangeboden, wat zorgt voor een erg hoge betrokkenheid bij de kinderen. De focus ligt op het leren, groeien ten opzichte van jezelf. Meer informatie kunt u lezen via onderstaande link IPC-ouderinfo.